31.1.15

Bloggträff och måleri

God kväll. Jag är inte personen som går på händelser och vågar springa fram till folk och fråga om de vill vara mina vänner. Men jag tog mig i kragen och gick på bloggträff idag, vilket var jätteroligt. Tyvärr var jag tvungen att sticka redan efter en timme då jag skulle på match (tur så vann mitt lag!) men hade jättegääärna stannat lite till. Tack till Tiirikkala! Kärlek kärlek och chai latte.

Så kom jag hem, hämtade målarrullen och blandade ihop tre olika målfärger för att få någon sorts beige. Jag skulle egentligen inte ha behövt blanda färger men jag hade så lite färg att jag var tvungen att göra det för att få en enda stor mängd i stället för tre olika färger som hade räckt till kanske en halv vägg var. Den stora slutgiltiga färgen räckte just och just. Hurra för det. Det var mitt sovrum jag målade. Det har varit mörkbrunt, jag talar verkligen om en färg i skit-nyans! Riktigt mörkt och ganska kallt har där varit. Men nu är det beiget, varmt och ... kaotiskt. Fuktiga väggar och sängen i mitten med ungefär alla möbler slängda där på i en salig blandning med mina täcken och dynor. Kan inte sova där inatt. Bra orsak att få fara på övernattning till da mään.

Medan vi med spänning (?) väntar på hur mitt sovrum blir, kan jag visa lite före detta-bilder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar