6.3.15

Vanligaste sätten att "rädda" en pinsam tystnad

  1. Den plötsliga tröttheten
    Mitt i allt (då det blir tyst) börjar du gäspa ljudligt och säga "klockan börjar bli mycket".
  2. Väderguden
    I tystnadens pina säger du något om att det regnat så mycket på sistone. Ifall att de andra inte skulle ha märkt.
  3. Mamma
    Min mamma säger alltid "borde man börja fara hem" och sträcker på sig då det blir tyst. Fastän hon inte ens har bråttom. Hahahaha.
  4. Telefonisten
    När man börjar peta på sin mobil. Alltså finns det något som gör en pinsam tystnad pinsammare? Nej.
  5. Den intresserade
    Plötsligt börjar man under en tystnad, utan att på riktigt bry sig, fråga någon som är yngre (fast man själv är bara ca 20) vad de tänkt göra i framtiden. Come ooon, var tyst hellre.
  6. Bara fulla människor kan kommunicera
    När man har en diskussion som går finfint på en fest och så blir det lite tyst och plötsligt meddelar den man diskuterar med att hen behöver mer dricka och syns inte på resten av kvällen.
  7. Julia De Foto
    Man börjar underskatta sig själv. Hahahahahaha alltid min grej. Om det blir tyst kan jag kanske ta upp något som diskuterats tidigare och konstatera "ja det blir nog svårt, vet nog inte om jag klarar det" fastän jag egentligen inte ens haft sådana tankar i huvudet. Hahahaha.
Nåväl. Den här listan var svårare att göra än andra men överlag: pinsamma tystnader är pinsamma men blir ännu pinsammare då man gör något av ovanstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar