7.4.15

Att vara före sin tid..

Felicia Frithiof skrev att hon känner att hon fötts på fel århundrade. Hon har en väldigt bohemisk stil och en vintage-känsla över sina bilder.

Till en del händer det, att även jag känner att jag är lite av en "old spirit"-person. Jag älskar gammalt och önskar att världen vore mer som när våra föräldrar var i tonåren. Jag känner att saker tappar värde eftersom de massproduceras idag. För hundra år sedan var man mycket mer mån om kvalitet och äkta vara.

Jag vill att byggnader skulle se ut som förr, att cyklarna var färggrannare, att inredningen var mindre steril. Så jag skall gå emot det här. Bära äkta gamla läderkappsäckar istället för nya hjärtlösa väskor. Ha en färggrann cykel som man lagt mycket tid på (målat själv, reparerat själv). Färglägga gården så den inte är tråkig samt grå. Klä mig i lite finare vintage-aktiga kläder. Vara mer utomhus. Mindre på framför skärmar. Göra saker och ting manuellt.

Har snöat in hela kroppen på gamla bibliotek. Need one now..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar