4.4.15

@defektadagar

Jag har länge velat göra nåt åt att perfektionismen "tar över". Vart vi än vänder oss möts vi av bilder på felfria frukostar ("bästa sättet att starta en måndag"), perfekt solbrända kroppar, kritvita leenden m.m.m.m. Jag börjar bli så trött på det, jag kan inte ens bli inspirerad längre. Jag tycker det är mycket lättare att få inspiration av människor man på något sätt "kan uppnå", dvs någon som har fötterna på jorden, någon som inte sminkat sig om om det vore the Oscars, någon som är som man själv.

Att stirra sig blind på de hundra procent felfria ig-bilderna folk världen över lägger upp, gör delvis att man börjar må dåligt över sitt eget icke-perfekta liv, att personen med de felfria bilderna blir en "produkt" och inte så unik längre och dessutom är det jädrans slött att se på i längden. Så nu har jag skapat en Instagram-account som heter @defektadagar och skall förgyllas och förfyllas med icke-perfekta Instagram-stunder. Ni vet som när man använt sin socka i så många dagar att den blivit stenhård (eller är det bara jag?).

Häng med och klicka på nedanstående.



1 kommentar: