30.4.15

VAPP!

Jag är ingen storfirare någonsin så jag vet inte om jag kommer att fira vappen. Kan hända att jag tar mig en sup och somnar eller bara firar picknick imorgon, men oberoende så är vappen en trevlig tanke iaf. Eftersom den påminner om början på sommaren. AH. Sommar. Finsk sommar.

Men vadå? Firar jag inte? Dricker jag inte?

Nej. Jag är inte absolutist och gör det inte av etiska skäl heller. Jag bara inte dricker. I gymnasiet var jag ute varje veckoslut och så men av vissa orsaker gjorde jag inte det efter det. Och så har det blivit. I tre år har jag troligtvis festat så många gånger att jag kan använda mina tio fingrar för att räkna dem. Det har liksom inte blivit av. I år har jag en gång druckit lite alkohol och det var i Sveland. Jag var lite full men så slutade jag och mådde toppen nästa dag. Men jag liksom tänker inte ens längre på att det är fredag = alkoholdag. Och jag måste säga att jag tycker det är jätteskönt. För om någon får krabbis så är det jag.. Jag mår illa till nio på kvällen nästa dag och kastar upp allt ur mig. Det är så äckligt. Jag börjar dessutom alltid gråta då jag spyr haha.Nu är jag den som vaknar 7 varje dagen efter och ungefär går ut och vattnar blommorna för att jag är så välmående. Men om man vill dricka har jag inget emot det.



Vänta va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar