6.1.15

Loppidagen

Loppiainen. Vet inte ens vad det är på svenska. Men frågan är: vad i fridens namn betyder loppiainen? Jag kan inte tänka på annat än glada loppor som hoppar omkring och är ivriga över att julen är över. Låter kanske som en naiv och dum fantasi men så är det. Jag ser absolut inte logiken i namnet. Men iofs är ju inte finska min starka sida.

Nåväl hej på er. Jag har varit ganska sjuk och brådis de senaste dagarna, har rest till andra städer och firat gulliga ettåringar, gjort födelsedagspresenter, söndrat min säng (efter första natten), åkt av och an till Ikea-skiten för att fixa det hela, målat väggar och hyllor på F för att vi skall ändra om där. Ja, jag har haft bröTT! Nu just sitter jag på min kära bak och väntar att en kaka kommer ur ugnen. En kaka gjord på alla ingredienser varenda människa har: mjöl, socker, bakpulver, smör, ägg och yoghurt. Ja, enkelt. Och lite frysta jordgubbar jag snodde av grannen (läs med en nypa salt).

En gammal vacker bild på en gammal vacker muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar