2.1.15

Tio sätt att ha världens skönaste liv (typ)

1. Bädda fint. Jag säger det här för att jag idag äntligen äntligen äntligeeeeeeeeeeeeeeeeen har fått en ny säng. Har lidit med, utan tvekan, vårt lands sämsta säng. Jag har haft den i kanske tre år och den är verkligen den sämsta. Varje morgon har antingen jag eller täcket/lakan/dynor/andra saker jag haft i sängen (typ mattallrikar, kläder, unameit) vaknat på golvet. Inget hålls i sängen. Det är helt sjukt. Så gick jag till Ikea och köpte en säng, en resårmadrass och en bäddmadrass. När man en gång shoppar så skall man väl göra det ordentligt? Jag är så nöjd nu, känns som att jag äntligen kan faktiskt vakna med ett lakan under mig. Och det flera nätter efter varandra.

2. Hitta nya låtar via Spotify - Start - Genrer. Ah. Lyssnar på en massa hippie-chillmusik och imorse under min morgonyoga (ja, ni läste rätt) lyssnade jag på en yoga-lista jag hittade under genren Sport.


3. Gör all hudvård själv hemma. Jag gjorde en helt ynterpaaar kroppsskrubb häromdagen av ekologiskt socker, ekologisk olivolja, ekologiskt vaniljpulver och icke-ekologisk kanel. Var mjuk som en bebisstjärt efteråt.



4. Skriv för hand. När ja inte kan sova skriver jag ner mina tankar och försöker avtynga mig själv så jag lättare somnar. Det är också avslappnande att bara sitta och klotta med en penna på papper. Klotta är bokstavligen vad jag gör. Rör jag en penna har jag plötsligt samma färgs handflata.

5. Rensa. Jag säger det alltid då jag säger nåt. RENSA. Rensa i skafferiet, i klädskåpet, bland människor, i hud/hårproduktssortimentet, i skåp, hyllor, lådor, förråd, källare och ge bort/sälj eller släng! Det är faktiskt så otroligt uppfriskande att ingen kan förstå. Om den inte testa. Så testa.

6. Kolla in den här bloggen och bli inspirerad. Helt otroligt kreativ. Fina bilder också.

7. Gör andra människor glada. Det känns bra att inte bara tänka på det som är inom en halvmeters radie från en själv. Ställ upp för någon annan då den kanske inte vill eller kan eller orkar göra det den måste.

8. Gör dig själv glad. Och nej, du bli inte glad av att slänga bort dina pengar. Inte i längden. Du blir glad av att göra roliga saker, vara med viktiga människor, sluta med det där du hatar och börja med det du brinner för... blaablaablaa, ni har hört det där förr. Jag vill ge några konkreta exempel på vad som gör mig glad: att inreda, fixa och allmänt hålla på i hemmet / att gå någonstans där jag får vara i fred från dagens samhälle (lol) - typ skogen / att vara på stugan med släkten / att googla runt efter fina harmoniska bilder / att leka att jag är i en talk show, haha... ja, bara gör dig själv glad så blir du glad och alla andra också.

Jag vågade nästan visa att jag var glad genom att nästan le.

9. Gå mot strömmen. Varför? För att det är enda sättet att märka om du kanske borde fortsätta göra saker annorlunda. Kan hända att alla i din familj blir läkare och du också. Men vad om du borde bli gatukonstnär? Testa. Kan hända att du hatar läkaryrket om du bara gör det för att du måste. Försök helt enkelt inte vara en annan. Det kan bara leda till att du blir tokig och att du börjar göra drastiska snabba beslut för att komma bort från din frustation.

10. Låt dig ha sovmorgon då och då. Ah. No words needed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar