12.2.15

Hus & Countdown




Några fina hus i Åbo. Jag vill sitta i fönstret till det där första huset och titta ut över Martti, en av Åbos absolut bästa stadsdelar. Andra huset är vårt café, som väl är bevarat av museiverket. Inte undra på. En liten hemlis är dock att det såg helt förj*vligt ut inuti då vi startade vår verksamhet där. Gula kakelplattor på golvet, mat från nittonhundratalet (som förra ägaren kanske inte kommit ihåg) osv. Snart fyller caféet 3 och ser helt annorlunda ut idag. Den tredje bilden är också från Martti. Vill också bo i de där husen. Blir svårt att välja när det väl är dags. Kanske jag köper sommarstuga i ett av trähusen och bor "året runt" i det där vita höghuset. Skulle åtminstone lösa problemen.

MEN! Nu skall jag göra en liten countdown. Jag är personen som skriver ner i kalendern hur många dagar det är till sommaren. Så låt mig tala om för er att det är:
- 109 dagar till sommaren
- 16 dagar till våren
- 21 dagar tills jag åker till Björneborg på ett hemligt uppdrag med världens bästa smyckesdesigner
- 273 dagar till 22-årsfödelsedag (räknade jag rätt?!!)
- 2 dagar till vändagen. Lax står på menyn. Hjärta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar