12.2.15

Sagan om avokadon



Sagan om avokadon. Nu är det så att jag är Finlands största avokadokonsument. Därav testar jag ofta olika saker man kan göra med avokado, som till exempel den goda avokadoblandningen jag skrev om här, och nu har jag testat den i något ytterligare. Tittar ni riktigt noga på första bilden ser ni att yoghurten ju är... grön. Det beror på att den är gjord av 1 banan, 1 liten avokado, någon matsked grekisk yoghurt samt pyttelite vatten för att underlätta smoothiemaskinens arbete. Tro mig nu - det var den godaste smoothien hittills. Delvis för att den smakade bra men också för att den snarare blev som smaksatt grekisk yoghurt än en smoothie, väldigt tjock och gick bra att ha i en skål istället för i ett glas. Testa om du kan, vågar och vill. Det är så sjukt gott. Sedan vill jag också hylla vindruvor för att de är så jättegoda i grekisk yoghurt. Hörde dock att de är starkt besprutade, så måste kanske börja äta ekologiska sådana i stället. Andra bilden är mitt mandarinsaldo. De där alla kärnorna kom ur den lilla mandarinen som är i yoghurtskålen. Någon drar med mig. Jag tror ingen mandarin någonsin varit så kärnkraftig (?!!). Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar