23.2.15

Om att vara en nomad

Okej. Jag är inte en nomad!!!! Haha. Mitt hem byter inte varje vecka. Men jag vandrar mycket!  Nåväl, jag är en fastbosatt nomad. Makes no sense. Jag berättade ju tidigare att jag börjat gå överallt i stället för att ta bussen. Jag ångrar inte mitt beslut. Idag har jag gått 6 kilometer vardagsmotion (!) och igår 7! Det är otroligt bra tycker jag. Men det bästa med detta är upplevelsen. Visserligen är slask ett hatat väder men jag diggar stort att jag får känna naturen då jag går. Jag känner slasket, regnet, solskenet och kylan nu under vintern. Det är så najs att liksom verkligen uppleva ett väder. Då man åker buss eller bil är man kanske högst tio minuter fotgängare då man tar sig från bilen/bussen till destinationen. Ej samma grej. Jag älskar att gå. Det tar en längre tid och är mer ansträngande. Men det är skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar