9.2.15

VAD BETYDER MÅNDAG

Idag är det måndag. Flest självmord och hjärtattacker denna veckodag. Helt sjukt. Bli inte ledsna av måndagen, det betyder att ni har hela veckoslutet att se framemot ;). Men ja, så ska man ju inte tänka. Man skall leva i här och nu. Jag lever lite hur som helst, ibland i nuet, ibland i 1993 när man inte behövde göra ett skvatt, ibland i 2030 när jag hoppas jag har man, barn, hus, kaniner och en jädrans massa gamla möbler samt speglar.

Det är helt okej att dagdrömma ibland men man skall inte göra sig tokig på det. Jag dagdrömmer jättemycket just nu. Jag kan liksom inte ta det lugnt. Jag måste komma in på en skola och snart är det antagning. Jag orkar inte med mellanår. Behöver träffa människor som är likasinnade som jag och dessutom behöver jag arbeta. HÅRT. Inte jobb-arbeta utan skol-arbeta. Krafsa ner slarviga anteckningar då jag läser till prov, trött gå till skolan klockan åtta och hata allting för att sedan tycka att det ju är helt okej ändå. Jag viiiill. Längtar efter den där känslan när man hittar den där perfekta klassen och alla bara är vänner och det är inget bitchigt "du är flicka = jag hatar dig" mellan brudarna osv. Skulle vara skönt. Känns som att en stor del av mitt liv har jag hört på alltför mycket cat fighting. Har säkert själv också varit med. Usch. Nu behöver jag sitta i den där skolbänken. Och bara jobba hårt.

Nåväl, vad betyder måndag? För mig betyder det två timmar på caféet, träning och skriverier. Jag är en sådan där skrivare. Skriver listor, texter, ord.. Det lugnar mig. Funderar dessutom på att ta mitt sim-armband och gå till simhallen för att plaska lite. Det är så skönt. Måndag skulle gärna få betyda simning. Vad betyder måndag för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar