11.3.15

Knäpp i hovo

Halllloooo hälsningar från bussen! Här sitter jag ensam och käkar kanelbulle när jag inser att jag vill blogga. Jag vill blogga om knäppheten i mitt huvud. För om man börjar tänka på vad man gör hela tiden och då ingen tittar, inser man att man ju är lite crazy.
Jag brukar till exempel bara kunna trampa på vissa ställen på golvet och fortfarande idag hoppar jag över vissa övergångsställe-streck på gatan. Dessutom kan det hända att jag lägger på och av spisen några gånger innan jag börjar steka. Just in case.

Då jag tittar på tv måste jag röra mig på ett visst sätt mellan kanalerna i "guide". Jag kan inte gå rakt till den kanal jag vill utan först måste jag gå lite hit och dit fram och tillbaka. Då jag skriver på dator måste jag ibland radera sista bokstaven i ett ord och skriva det på nytt, alternativt radera hela ordet.

Ensam hemma leker jag att jag är världskänd och intervjuas. I bastun är det ännu mer intervju.

Ibland undviker jag att uttala ord som börjar på vissa bokstäver och ibland måste jag lägga in handen i väskan genom handtaget. Bara för att försvåra. Jag har problem. Vad gör ni för konstigheter?

1 kommentar:

  1. Jag har också en del små konstigheter - t.ex. att jag inte vill stå ens med en tå på golvbrunnen i duschen eftersom jag kan få för mig att det ska dyka upp nåt djur eller monster ur avloppet...?? :D Eller konverserar med mig själv då jag är ensam - speciellt fiffigt är det att öva språk på det här sättet ;) Sen kolla spisen x antal gånger, rycka några extra gånger i dörrhandtaget för att dubbelchecka att dörren är låst (dörrhandtaget kommer lossna i handen vacker dag för att jag rycker så mycket i det...!!) etc etc...Skönt att jag inte är den ända med knäppa vanor :'D

    SvaraRadera