22.3.15

Saker jag kommit underfund med

Jag har en bra söndag nu! Först vaknade jag och åt morgonmål, gjorde morgonmål till mannen, kollade på TV, åt middag, städade caféet och hämtade tillbaka min cykel som varit på villovägar. Känns som att jag kunde erövra världen för att jag varit så produktiv. Låter kanske inte ens som att jag varit speciellt aktiv, haha. Men för att vara jag är det ganska nice.

Jag har även varit produktiv på bevattningsfronten. Den här lever och är glad. FORTFARANDE

Jag har kommit på de här sakerna på senaste tiden:

- Att följa ett visst matschema med vissa ingredienser kan bli väldigt tråkigt om man bara äter samma sak till middag & lunch varje dag. Därför kom jag på den underbara saken att jag skulle vara lite kreativ och skapa olika sorters måltider, trots att ingredienserna skulle vara samma. Så imorgon kommer jag att ta ut min hälsosamma risifrutti (!!!!!!!!!!!!!!!!) ur kylskåpet och njuta som ett barn på sitt födelsedagskalas. Yoghurt, kokt brunt ris och agavesirap samt bär till servering. Maigad.

- Det är fortfarande en favoritsyssla att sitta på toalettstolen och blogga. Doing it now.

- Man skall vara tacksam. Jag är väl inte så tacksam över allt i världen och nu försöker jag bli det. Jag är glad att jag inte har en protes där var mitt ben är, att mina båda ögon ser, att jag kan gå ut och gå en promenad när jag vill utan att min kropp säger stopp (hmm, nå när jag är lat så säger den nog stopp ändå), osv ossvvv. Många människor tar för givet att de lever som en västerlänning och att de inte har något att oroa sig för. De har sina hus och bilar och grejer, men tänk om de en dag inte har det?

- Nightmare 2 är den sämsta film jag någonsin sett. Tur var den så dålig att jag skrattade massor. Herregu så skit.

- Folk kan få sitt liv att se fantastiskt ut på Instagram. Ibland tror man att ens liv är händelsefritt då man jämför med all them party pictures som folk lägger upp. Eller bilder med deras femtiotretusenmiljoner vänner, som alla är deras bästisar. Ja, man kan få en bild av att alla andra har sjukt roligt hela tiden. Det är inte så, hur som helst..

- Det är roligt att städa. SAY WHAT!!!

- Jag kan inte hantera pengar.

- Mat är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar