21.3.15

Mat med Kayla

Det händer inte nåt just nu så därför blir det mycket Kayla Itsines. Jag följer hennes matschema slaviskt och likaså följer jag träningsschemat till punkt och pricka. Det innebär mycket sådant som hittills känts tråkigt: att väga mat, äta mindre än man vill och inte få äta vad som helst. Men nu har det faktiskt blivit roligt. Det är som ett projekt där man väger sitt ris, sitt kött, fett osv. Väger och gör färdiga portioner som man bara tar ur kylskåpet när det är dags. Nästa vecka jobbar jag mycket så då har jag färdiga lunchlådor i frysen att bara ta fram och ta med till jobbet. Nice. När man väl kommer in i det blir det ganska roligt. Som ett bit-för-bit-projekt. Pussel, maybe.

Mat-förberedning. Det skall bli en kött-ris-omelett med avokado, spenat, tzatziki och hemgjord ketchup


Jag skriver inte om det här kostschemat för att någon skall tro att den måste börja svälta (det gör jag inte heller) så jag hoppas ingen skriver något i stil med att jag försöker ge folk anorexi. För jag är inte dum i huvudet. Det är den värsta psykiska sjukdomen enligt mig och jag har läst på så många bloggar att någon säger "du gör att folk får ätstörningar" då någon skrivit om att äta hälsosamt. Vilken hemsk beskyllning! Jag skulle aldrig skriva om träning eller mat för att skada någon annan. Jag skriver om det för att det är en del av mitt liv nu och min blogg handlar ju om mitt liv så. Tänkte bara säga det ifall någon tycker att det är på något sätt dumt av mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar