25.3.15

Zara Larsson uttrycker det fel

Ni vet att  Zara Larsson är feminist. Bra. Alla borde vara feminister. Men hon, känns det som, trycker ner på män. Jag vill påminna alla om att det är kränkande att dra alla män över den kam hon gör. Hon menar att män hyllas och kvinnor inte. Men  hon själv skuldbelägger ju dem. Hon hyllar inte. Jag tycker inte det är jämställt för männen heller. Inte så roligt att alla män kallas svin pga 1 våldtäktsman? Inte så roligt att alla män anses ha en bättre ställning  o samhället när kvinnor faktiskt också kan ha det. Kvinnor kan också misshandla, våldta, vara otrogna och trycka ner det andra könet. Kom bara ihåg att Zara Larsson kanske uttrycker sig lite elakt. Jag tycker hon drar alla män över en kam.

1 kommentar:

  1. Tyvärr är hon inte ensam att tycka sådär, läste en feministisk blogg idag där det stod så här "Det funkar inte att som man gå in och berätta för kvinnor hur de ska bedriva feministisk kamp, det funkar inte att som men definiera kvinnors erfarenheter även om det görs med ett feministiskt ramverk, det funkar inte att som man ta tolkningsföreträde även om en kommer med en fett skarp feministisk analys. Detta för att detta beteende i sig är patriarkalt och upprätthåller patriarkala strukturer. Män ska helt enkelt inte komma och berätta för kvinnor hur de ska göra feminism." Rätta mig om jag har fel men det här känns inte jämställt eller demokratiskt för en rörelse som vill se sig som en folkrörelse precis som arbetarrörelsen? Jag är inte själv feminist, men jag är för jämställdhet på alla plan. Och jag är glad över att de finns feminister som tar avstånd för sådan här åsikter som tex. Zara Larsson förmedlar. Hat föder bara mer hat, och kommer aldrig att vara en lösning på samhällsproblemen.

    SvaraRadera