19.4.15

Söndagsrutiner

Varje söndag städar jag på caféet. Det beror på att det behövs. Dessutom är det terapi att få se hur rent och fräscht det blir och känslan av att det är rent och fint då veckan börjar är en... ja, ren och fin känsla. Faktum är ju att jag hatar att städa. Men inte där. Bara hemma.

Min söndag har bestått av denna städning, röstning i valet och snart filmredigering. Jag skall även införa vandring i min söndagsrutin. Hike, om det är ett bättre ord. Enligt nätet är skillnaden på "hike" och "walk" att en hike är längre. Jag tänker börja göra hikes i 2 timmar en gång i veckan. I mitt pickochpack skall jag ha vatten och något att äta (typ en maffig smörgås med gurka, kalkon, smör, sallad, aaahhhh) samt en karta. Ja. Inte en telefon. En karta. Jag vill komma närmare naturen och jag tror att veckohikear skulle vara något.

Imorgon kommer jag att köra igång en social media-strejk och det innebär att jag inte kommer att blogga heller. Tur nog håller jag på att inställa 30 inlägg för denna some-fria månad. Haha. Guuuud vad mycket att skriva. Men medan jag fortsätter på det och väntar på mitt filmredigeringssällskap önskar jag er en trevlig söndagsrutin.

Jag tror att jag även måste införa någorlunda plånboksvänliga cafébesök i min söndagsrutin. How to be Parisian, så att säga. Det här caféet såg jag på min resa och det verkade trevligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar